Första dagen på min praktik

Idag var det alltså första dagen på min praktik, och det var en helt underbart rolig dag.

När jag kom till skolan fick jag veta att jag skulle vara i en årskurs 1a med 26 elever. Och när jag kom fram till klassrummet, så fick jag hänga med klassen på en utflykt till en hembygdsgård som var ca 100 år gammal, där några pensionärer höll i aktiviteter för barn. När vi kom fram så fick barnen prova på att fiska från en rodd båt, sedan plocka färska potatisar som de hade odlat tidigare i våras, och tillverka bark båtar och dockor. Barnen tyckte det var jätte kul. Och jag fick mycket fakta att skriva om till min uppgift om barns utforskande.

Barnen var mycket frågvisa om vad jag hette, hur gammal jag är och vad jag gjorde där och så, två pojkar undrade ifall jag gillade Zlatan och fotboll.


Det kommer säkert bli en fortsatt rolig vecka på praktiken förutom på fredag då jag ska på föreläsning vid universitetet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0