Naturverkstad med undersökning av insekter

Idag i skolan så hade vi lektion med naturverskad då undersökte insekter som vi tidigare fångat från en sjö i Nacka. Vi använde olika typer av mikroskop, det var väldigt intressant. Man kunde se tydliga detaljer som man tidigare aldrig tänkt på. Vi hade ett flertal olika typer av insekter att undersöka från skalpaggar till trollsländer larver. Efter vi undersökt insekterna fick vi rita av dom och sedan hålla en muntlig föreläsning om insekterna.  

Jag har bestämt mig för att efter denna kurs läsa vidare med kursen barn och naturvetenskap. Jag tycker det är väldigt intressant och roligt att lära mig nya saker om naturen och samtidigt få lära mig olika sätt att arbeta med barn med naturen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0