Byte av praktik-plats

Jag har nu känt mig tvungen att byta praktik plats från skolan i årskurs 1 till en förskola istället.
Orsaken till detta är att jag inte trivts med min handledare, för det första har hon inte gett mig något beröm alls för att jag varit aktiv med barnen på lektionerna och på rasterna, utan bara tagit det jag gjort för givet. Sen fick jag veta att hon tänkt sätta högre krav på mig som att gå hela dagar istället för de 6 timmar som faktiskt är det som gäller för VFU-elever, hon ansåg att jag som praktikant ska vara en del av arbetslaget, vilket är helt absurt eftersom min praktik är till för analys, observation och medverkande i verksamheten. Och inte vara en extra resurs för skolan.

För att bättre kunna få ut det jag vill från min praktik så är det bättre att jag byter till förskola, vilket min handledare på skolan också samtyckte med.

Jag kommer sakna barnen jätte mycket, eftersom jag fått så mycket kramar och uppskattning, från att du är den bästa läraren Niclas, till att att du är bäst.     




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0