Mitt första inlägg

Här kommer mitt första inlägg och hade tänkt skriva lite om helgen som varit. Igår så var jag ute på krogen tillsammans med min underbara vän Josefine från plugget. Vi gick först till Carmen på söder där vi tog varsin öl och cider med lite god mat, hon käkade en hamburgare medans jag tog en saftig grill biff med beanes sås mums vad gott det var. Sedan fick hon sin födelsedags present eftersom hon fyllde år förra veckan. Jag gav henne en glasfigur formad till en grön tulpan från Kosta Boda, hon blev super glad och tyckte det var för dyr present, men det var hon värd eftersom bättre vän får man leta efter. Hennes pojkvän hade inte köpt något ännu, hon sa att han kanske skulle få ångest när han får veta att jag köpte en så dyr present åt henne.


Efter vi hade suttit på Carmen ett tag så gick vi vidare mot Mose Backe för att lyssna på reaggea musiken som spelades där. Men när vi kom fram vid halv tio så hade inte natt klubben öppnat ännu. Och under tiden som vi väntade så tog vi varsitt glas röd vin på en krog i närheten, där vi satt och snacka och lyssande på elvis musik. Efter en halv timme gick vi tillbaka till Mose backe där natt klubben hade öppnat. Vi fick stå i ca 20 min i kö men det var det värt, när vi väl kom in så var det fullt med folk men vad kul vi fick. Vi dansade och skaka loss till skön reaggea musik och tog varsin drink från baren.

När klockan blivit tjugo över tolv, så gick vi ut från stället eftersom Josefine hade bestämt och träffa sin bästa vän. När vi mötte henne så gick vi tillsammans mot T-banan till centralen, där jag gick av för att byta till pendeln mot Tumba, och Josefine och hennes vän åkte vidare. Jag hade en underbar lördag och hoppas gå ut på krogen snart igen.

Idag så har jag mest tagit det lugnt med en liten bakfylla, men det får man ta. Ikväll blir det att styrketräna lite grann, sedan plugga för seminariet imorrn och snacka med kompisar på msn.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0